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Skwatek
Line Rider en 3D
 6  #1
Je poste trop
Inscrit: 26/11/2005 17:41
Post(s): 47905
Karma: 25895
Un parcours de Line Rider en 3D.


I recreated Line Rider in 3D and the result feels cursed

Contribution le : 14/10/2021 12:32
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Wiliwilliam
 1  #2
La loi c'est moi
Inscrit: 07/04/2012 19:19
Post(s): 38220
Karma: 18950
L'animation a été scripté à partir de ce parcours:

Lisez les deux vidéos en même temps!

J'ai quelques idées sur la manière dont il s'y est pris.

En tout cas le mérite de la synchronisation ne peut pas lui être donné.

ça rappelle de vieux souvenirs 😃

Contribution le : 14/10/2021 12:36
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Aethnight
 0  #3
Je masterise !
Inscrit: 21/05/2009 17:42
Post(s): 3804
Karma: 568
Que de souvenirs !

Contribution le : 14/10/2021 13:12
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-Ninja-
 0  #4
Je poste trop
Inscrit: 05/12/2009 15:52
Post(s): 13027
Karma: 2521
Citation :

@Wiliwilliam a écrit:
En tout cas le mérite de la synchronisation ne peut pas lui être donné.


Je comprends pas ce que tu veux dire, la vidéo que t'as posté est du même créateur, non?

Une de mes vidéos préférées en tout cas 🙂

Contribution le : 14/10/2021 13:24
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Wiliwilliam
 1  #5
La loi c'est moi
Inscrit: 07/04/2012 19:19
Post(s): 38220
Karma: 18950
@-ninja- HA!


J'avais pas fait gaffe. Je pensais que c'était un autre créateur qui re-pompait 😃

Contribution le : 14/10/2021 13:56
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Krobot
 0  #6
Je viens d'arriver
Inscrit: 03/07/2002 23:58
Post(s): 0
Karma: 988

Contribution le : 14/10/2021 14:15
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-Ninja-
 1  #7
Je poste trop
Inscrit: 05/12/2009 15:52
Post(s): 13027
Karma: 2521
@Wiliwilliam ^^ Je pensais bugger moi-même. En tout cas ta théorie de script tient, comme il avait le fichier de l'originale il a pu convertir ça dans Unity!

Citation :
Rough explanation of how I did it:
1. I modded a Line Rider Advanced build to output the position data of all the rigging points on the character and sled to a json file.
2. My script reads the line rider track file and converts it into 3D rect geometry.
3. By reading through the motion data of the character, I basically calculate the derivative at each point, allowing me to calculate normal and tangent vectors to the character's movement. These vectors determine the terrain mesh positions.
4. This part I'm really proud of. I created my own keyframing system for camera movement, allowing me to orbit the camera around the character and smoothly interpolate between different positions in time while tracking the character. There is also a keyframing system for terrain parameters.
5. Random raycasts from the sky little the ground with trees and rocks for extra decoration.

Contribution le : 14/10/2021 14:35
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Crazy-13
 0  #8
Je poste trop
Inscrit: 09/12/2005 16:32
Post(s): 83395
Karma: 8597
Citation :
Date de sortie initiale : 23 septembre 2006


Je ne voyais pas ça aussi vieux.

Contribution le : 17/10/2021 23:26
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